کاشت ابرو به روش FUE

FUE  مخفف Follicular unit extraction به معنی استخراج واحد فولیکولی می باشد.استخراج واحد فولیکولی (FUE) با برداشتن فولیکول‌ های مو از منطقه اهدا به صورت تک تک و قرار دادن آن‌ها در منطقه کاشت جراحی کاشت مو را انجام می دهد. در ابتدا قرار بود FUE جایگزین روش کلاسیک پیوند واحد فولیکولی (FUT) شود.

در حال حاضر، FUE محبوب‌تر از FUT شده است، یکی از دلایل این محبوبیت این است که جای زخم کوچکتری بر جای می گذارد.بهترین کاندید برای کاشت مو به روش FUE، فردی است که مناطقی پر مو در سر خود دارد؛ بعنوان مثال فقط جلوی موی او دچار کمبود مو یا طاسی مو شده است.  

مزایای کاشت مو به روش FUE:

در ادامه به برخی از مزایای این روش نسبت به روش های سنتی مانند FUT پرداخته شده است:

حداقل زخم

در کاشت مو به روش FUT، جای زخم نسبتا برجسته است و  به همین دلیل بسیاری از افراد این تکنیک را انتخاب نمی کنند. با توجه به اینکه در روش FUE، به جای انتخاب و برداشت نواری سطح پوست، به صورت تک تک، فولیکول ها برداشته می شوند، جای زخم کمتری ایجاد می شود و بهبودی سریع تر حاصل می شود.

درد کم

کاشت مو FUE در مقایسه با FUT عملا بدون درد است. این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و فقط پوست سر بی حس می شود. در نتیجه ممکن است بیمار دردی احساس نکند. علاوه بر این، از آنجایی که در این روش هیچ برشی وجود ندارد، نیازی به بخیه نیست.

دوره نقاهت کوتاه

از آنجایی که FUE به هیچ برشی نیاز ندارد و به تبع آن فاقد بخیه و دوخت می باشد؛ لذا دوره نقاهت در آن کوتاه تر است.

نتایج به ظاهر طبیعی

نتایج پیوند FUE طبیعی به نظر می رسد و بیمار پس از کاشت مو دارای خط موی واقعی تر نسبت به روش های سنتی می باشد.

احتمال خطرات پایین

در مقایسه با FUT، روش کاشت مو FUE خطرات کمتری دارد. سطح دقت در این تکنیک بهتر است. علاوه بر این، از آنجایی که شامل برش و بخیه نمی شود، خطر عفونت نزدیک به صفر است.

مزایای کاشت مو به روش FUE

معایب کاشت مو به روش FUE

  • نیاز این روش به پوست سر تراشیده شده یکی از مهمترین معایب آن می باشد. برای افزایش دقت، کل محل اهداکننده باید تمیز و بدون مو باشد. ناحیه اهدا کننده معمولاً از پهلوها و پشت سر تشکیل شده است. این مورد بخصوص برای زنان ممکن است ناراحت کننده باشد.
  • ناحیه اهدا در این روش نسبت به روش FUT بزرگتر است.
  • هزینه کاشت مو به روش FUE بیشتر از روش FUT است. دلیل اصلی آن استفاده از تکنولوژی است. علاوه بر این، از آنجایی که جراح گرافت ها را به صورت تک تک استخراج می کند، زمان و دقت زیادی لازم است.

عوارض کاشت مو به روش  FUE

  • ممکن است پس از عمل جراحی کاشت مو FUE در اطراف ناحیه اهداکننده، خونریزی خفیفی رخ دهد.
  • بی حسی پس از کاشت مو به روش FUE یک عارضه جانبی زود گذر است که در اطراف ناحیه اهدا کننده و ناحیه گیرنده اتفاق می افتد. به طور کلی از 3 تا 18 هفته طول می کشد و از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است.
  • ایجاد عفونت به دنبال روش کاشت مو به روش  FUE و سایر روش‌های کاشت مو ممکن است اتفاق بیفتد.
  • ممکن است درد خفیفی رخ دهد، برای جلوگیری از آن، مهم است که داروهای مسکن را به مقدار مناسب طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • ممکن است بعد از عمل کمی تورم داشته باشید که طبیعی است. به ندرت، ممکن است تا چند روز پس از کاشت موی FUE، پیشانی ورم کند.
  • درجاتی از خارش، پس از کاشت مو FUE شایع است. این به دلیل خشکی پوست سر است و فقط چند روز طول می کشد. در برخی از کلینیک ها کیت بعد از عمل همراه با شامپو و اسپری در اختیار بیماران قرار می گیرد. اسپری کردن ناحیه در چند روز اولیه و سپس شامپو کردن روزانه موها به رفع خارش کمک می کند.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی کاشت مو به روش FUE

حدود سه روز قبل از عمل، از هیچ داروی ضد التهابی (مثلا ایبوپروفن) استفاده نکنید، الکل ننوشید و بیش از حد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. برای بهبودی بهتر، باید یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات خودداری کنید زیرا ممکن است به تاخیر در بهبودی منجر شود.

برای جلوگیری از تورم و یا بهبود تورم، در دو شب اول بعد از کاشت مو، در حالی که سر خود را بالا قرار داده اید، روی چند بالش یا روی یک صندلی کشیده بخوابید. از هر گونه فعالیت بدنی شدید در هفته اول پس از عمل خودداری کنید تا از افزایش تورم و از دست دادن یا آسیب به پیوندها جلوگیری شود. تا دو هفته پس از عمل، هر بار به مدت بیش از 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار نگیرید. استفاده از کلاه، محافظت کافی را فراهم می کند.

هزینه  کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو به طور کلی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که مهم ترین آنها در ادامه آورده شده است:

  • تعداد گرافت های مورد نیاز برای پیوند
  • سطح تخصص و صلاحیت جراح
  • شهرت کلینیک / مرکز کاشت مو
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک/جراح
  • وسعت ناحیه درمان

کاشت ابرو به روش FUE

هزینه  کاشت مو به روش FUE

ابروهای نازک ژنتیکی، افزایش سن، ضربه های ناگهانی و همچنین اختلالات غدد مانند بیماری تیروئید را می توان  به عنوان دلایلی برای کم پشتی ابروها عنوان نمود.

کاشت ابرو به روش FUE روشی موثر برای حجم دادن و بازسازی خط ابرو در مردان و زنان است. در این درمان از موهای تک واحدی از ناحیه اهداکننده برای جایگزینی فولیکول‌های از دست رفته استفاده می‌شود.

در این روش،معمولا فولیکول های اهدایی از پشت سر (ناحیه پس سری) برداشت می شوند. واحدهای تک فولیکولی طبیعی تر به نظر می رسند زیرا ابروی طبیعی از یک فولیکول مو تشکیل شده است. برای مردان، می توان علاوه بر پشت سر، فولیکول های اهدایی را از منطقه زیر چانه نیز برداشت.

تفاوت کاشت مو به روش SUT و FUE

درکاشت مو به روش SUT برخلاف روش FUE نیازی به تیغه جراحی و بیحسی نبوده و اثری از اسکار و بریدگی وجود ندارد و عارضه ای نیز وجود نخواهد داشت. می‌توانیم از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصان مجرب استفاده کنیم. با این تکنیک جدید، فواصل بسیار طبیعی و تراکم بالا را در موها شاهد هستیم، به حدی که هیچ‌کس نمی‌تواند قسمت کاشت مو را از موهای طبیعی تشخیص دهد.

بر خلاف روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مکرر نیست. از دیگر مزایای این روش عدم جراحی، خونریزی و درد، عدم وجود اسکار چه در ناحیه اهدا و چه در ناحیه موهای کاشته شده است.  همچنین از تفاوت های دیگر این  روش با کاشت مو به روش FUE، نرخ ریزش صفر برای فولیکول ها می باشد. در این روش، طی یک فرآیند برداشتن و انجماد موی فولیکول ها، تمامی فولیکول های برداشت شده سالم می مانند و توسط متخصص، با ظرافت و دقت در محل مورد نیاز کاشته می شوند.

کاشت مو به روش Sapphire FUE

کاشت موی Sapphire FUE تقریباً به روش پیوند معمولی FUE انجام می شود. تفاوت بین این دو در تیغه ای است که در مرحله ایجاد کانال استفاده می شود. روش کلاسیک کاشت مو به روش FUE از تیغه های فولادی برای این فرآیند استفاده می کند، روش کاشت مو Sapphire FUE همانطور که از نام آن پیداست با استفاده از تیغه های یاقوت انجام می شود.

تیغه های یاقوت که از سنگ های قیمتی گرانبها ساخته شده اند به دلیل تیز بودن، صاف بودن و دوام خود شناخته شده اند. این ویژگی‌ها هستند که به جراح اجازه می‌دهند آنچه را که به عنوان میکرو کانال شناخته می‌شوند ایجاد کند. میکرو کانال ها، برش‌های اساساً کوچکتر و دقیق‌تر در ناحیه گیرنده را ایجاد می کنند. قابلیت ایجاد کانال های کوچکتر و دقیق تر با استفاده از تیغه یاقوت می تواند نتایج طبیعی تری نسبت به تیغه های فولادی معمولی ایجاد کند.

از مزایای این روش می توان به عوارض کمتر، نتایج طبیعی تر، تراکم موی بیشتر، جایگزینی مناسب در مواقع حساسیت فرد به فولاد یا هر نوع فلز دیگر اشاره نمود. علاوه بر اینها، به دلیل صاف تر بودن تیغه های یاقوت، امکان چسبیدن میکروب ها به این سطح کمتر است و لذا خطر عفونت کاهش می یابد.

کاشت مو به روش Sapphire FUE

بهترین کلینیک کاشت مو

اگر به دنبال یک کلینیک عالی و باتجربه در شیراز هستید ما به شما کلینیک کاشت مو مریم قربانی را معرفی می کنیم. اگر موهای سالم و کافی برای پوشاندن طاسی روی سر خود ندارید، به ما مراجعه کنید تا کارشناسان ما با استفاده از روش های مختلف مانند کاشت مو به روش FUE به شما در ایجاد ظاهری زیبا و موهایی با تراکم بالا کمک کند.

در این کلینیک، بهترین جراحان کاشت مو در ایران گرد هم آمده اند و کلیه اطلاعات لازم در مورد درمان های ریزش مو، کاشت مو و ترمیم مو را در اختیار متقاضیان قرار داده و موفق ترین عمل های کاشت مو را با استفاده از روش های نوین با قیمت های مناسب انجام می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *