یکی از معیارهای جوانی افراد، داشتن موهایی پر پشت می باشد؛ در واقع می توان از مو به عنوان کلید جوانی نام برد. از طرفی در دنیای کنونی عوامل متعددی منجر به کم پشتی مو یا حتی طاسی زودتر از موعد و در دوران جوانی می شود. داشتن موهایی پر پشت به حفظ زیبایی و اعتماد به نفس در افراد کمک می کند. در این مقاله به معرفی یکی از روش های نوین کاشت مو به روش BHT می پردازیم که به معنای استفاده از موی سایر نواحی بدن در کاشت مو می باشد.

در کاشت مو معمولاً از موهای پشت سر  برای پر کردن نواحی کم پشت و یا دارای طاسی استفاده می شود. اما در بسیاری از موارد، بیماران در نواحی پشت سر هم دچار کمبود مو و یا دارای موهای ضعیف و نازک هستند و لذا نمی توان از موهای پشت سر برای آنها استفاده نمود . در چنین مواردی می توانیم از موهای بدن استفاده کنیم. در ادامه در مورد روش BHT و ویژگی های آن توضیحاتی آورده شده است.

BHT چیست؟

در این روش، ریشه‌های مو از نواحی بدن به غیر از پوست سر استخراج می‌شود و در ناحیه طاس پوست سر کاشته می‌شود.BHT (کاشت موی بدن) با استفاده از تکنیک FUE (استخراج واحد فولیکولی) انجام می شود، بنابراین به عنوان تکنیک بدون بخیه نیز شناخته می شود.

نواحی BHT می تواند ریش، سینه، پشت، ناحیه شکم، پاها و بازوها باشد. BHT در افرادی که از طاسی شدید رنج می برند و دارای موهای ذخیره شده بسیار کم یا بسیار نازک در پشت سر خود هستند، انجام می شود. این تکنیک به کسانی که ریزش موی شدید (نوع VI و VII) دارند، نیز پیشنهاد می شود.

مناطق اهدا برای کاشت مو به روش BHT

مناطق اهدا برای کاشت مو به روش BHT

مناطقی که از موی آنها برای کاشت در پوست سر می توان استفاده کرد، عبارتند از:

  • موی چانه یا ریش بهترین گزینه محسوب می شود؛ چرا که موهای این قسمت بیشترین تطابق را با موهای سر دارد.
  • موهای سینه دومین گزینه هستند و ماندگاری بالایی بعد از پیوند ایجاد می کنند.
  • از موی پا هم برای این منظور می توان استفاده نمود؛ هرچند ماندگاری آن کمتر است. باید به یاد داشته باشید که بهترین مناطق اهدا، چانه و سپس سینه می باشد.

مراحل کاشت مو به روش BHT

در ادامه مراحلی که در طی کاشت مو از ابتدای مراجعه باید طی شود، به صورت مختصر توضیح داده شده است:

  • در ابتدای مراجعه شما به کلینیک مد نظرتان، پزشک بررسی های اولیه را انجام می دهد؛ این بررسی شامل ارزیابی کیفیت موهای مناطق اهدا، وسعت کاشت موی مورد نیاز، ارزیابی فولیکول ها می باشد. 
  • در روز کاشت و انجام عمل، منطقه اهدا و کاشت ضدعفونی می شود. فولیکول ها از منطقه اهدا برداشت می شوند و توسط تیم متخصص آماده سازی می شوند. سپس در منطقه کاشت، حفره ها یا کانال هایی ایجاد شده و فولیکول ها در آنها قرار می گیرند.

مزایای کاشت مو به روش BHT

در ادامه به برخی از مزایای کاشت مو به روش BHT پرداخته شده است.

  • یک نفر نمی تواند از موهای شخصی دیگر برای رفع کم مویی یا طاسی موی سر خود استفاده کند. در این سناریو، استفاده از موهای بدن تنها گزینه برای بیمارانی است که موهای محدودی در پشت سر خود دارند.
  • ذخیره مو برای برداشت به منظور پیوندهای آینده  همیشه وجود خواهد داشت.
  • در این روش، زمان بهبودی سریع است و جای زخم ناچیزی بعد از پیوند باقی می ماند.
  • نیازی به انجام هیچ نوع درمان دیگری برای رشد مو نیست.
  • فرآیند فوق العاده ساده است.
  • نیازی به بیهوشی کامل نیست.

معایب کاشت مو به روش BHT

علیرغم مزایایی که این روش دارد، مانند تمام روش ها می توان معایبی نیز برای آن یافت که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • اگرچه کاشت موی بدن فرصتی را برای بسیاری از بیماران فراهم می کند تا موهای از دست رفته خود را به دست آورند، اما معایبی نیز دارد. اول اینکه، کشیدن موهای اهدایی از بدن در مقایسه با استخراج مو از پوست سر دشوارتر است. استخراج واحد فولیکولی به عنوان روش مورد استفاده در BHT،  در حال حاضر یک روش زمان‌بر است و در مورد موهای بدن زمان بر تر نیز هست.
  • موهای بدن کیفیت موهای سر را ندارد. موهای بدن از نظر طول، بافت و رنگ متفاوت است. از طرفی موهای روی سر به صورت گروه‌های 1 تا 4 تایی مو هستند. این گروه ها به عنوان گرافت شناخته می شوند؛ ولی موهای بدن ما همیشه تک رشته ای هستند. به همین دلایل، موهای بدن نتایجی مشابه موهای سر را ایجاد نمی کنند. لازم به ذکر است، برخی از موهای بدن شما ممکن است طول و بافت خوبی داشته باشند که باید توسط متخصص بررسی شود. معمولاً موهای ریش به دلیل طول و بافت شان با موهای سر هماهنگی خوبی دارند.
  • موهای بدن نسبت به موهای سر با زاویه تندتری از سطح پوست واقع شده اند و لذا کار سختتر و محدوده برش وسیع تر می باشد.
  • سرعت استخراج مو از پوست سر بسیار بیشتر است، متوسط ​​سرعت استخراج در پوست سر 300 واحد در ساعت است. در BHT، در بهترین حالت، سرعت 100 واحد در ساعت است.

بهترین راه برای به دست آوردن نتایج خوب از کاشت موی بدن، استفاده از ترکیب موهای بدن و موهای سر برای پوشاندن لکه های طاسی است. این روش حجم خوب و ظاهری طبیعی به موهای شما می بخشد.

معایب کاشت مو به روش BHT

عوارض کاشت مو به روش BHT

روش BHT عوارض بسیار کمی دارد که در مدت زمان خیلی کوتاهی برطرف خواهد شد، برخی از عوارض عبارتند از:.

  • چند روز بعد از کاشت در ناحیه اهدا و گیرنده اسکار های کوچکی ایجاد می شود که نباید آنها را دستکاری کرد.
  • پس از گذشت مدتی از کاشت مو به این روش ، با ریزش موی ناگهانی در مناطق کاشت مواجه شوید. این مسئله طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
  • بعد از کاشت، محل اهدا و همینطور محل ترمیم دچار تورم، قرمزی و خارش می شود که نگران کننده نیست و پس از چند هفته برطرف می شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش BHT

  • در ناحیه کاشت خارش خواهید داشت ؛ از خاراندن آنها اجتناب کنید.
  • داروهای تجویزی توسط پزشک را مصرف کنید.
  • در چند روز اول بعد از کاشت، موهای خود را نشویید و پس از آن از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.
  • از فعالیت زیاد تا چند هفته خودداری کنید تا عرق نکنید.
  • تا مدتی پس از پیوند، دخانیات مصرف نکنید.

هزینه کاشت مو به روش BHT

هزینه کاشت موی بدن به روش BHT به تعداد کل گرافت های مورد نیاز با توجه به وسعت ناحیه کاشت، تعداد فولیکول های لازم، حجم مورد درخواست بیمار و تعداد جلسات موردنیاز بستگی دارد.این هزینه بسته به میزان مشکل و نیاز بیمار متفاوت است.  به طور کلی در ساده ترین حالت، هزینه کاشت به روش BHT با استفاده از فرمول ساده زیر قابل محاسبه است:

“هزینه کل کاشت مو = تعداد گرافت ها  X  هزینه هر پیوند”

هزینه هر پیوند نیز با توجه به کلینیک انتخابی شما و تجهیزات آن مرکز و تخصص و تجربه جراح متخصص و تیم او متفاوت خواهد بود.

هزینه کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT در شیراز

اگر به دنبال یک کلینیک عالی و باتجربه در شیراز هستید ما به شما کلینیک کاشت مو مریم قربانی را معرفی می کنیم. اگر موهای سالم و کافی برای پوشاندن طاسی روی سر خود ندارید، به ما مراجعه کنید تا کارشناسان ما با استفاده از روش BHT به شما در ایجاد ظاهری زیبا و موهایی با تراکم بالا کمک کنند.

در این کلینیک، بهترین جراحان کاشت مو در ایران گرد هم آمده اند و کلیه اطلاعات لازم در مورد درمان های ریزش مو، کاشت مو و ترمیم مو را در اختیار متقاضیان قرار داده و موفق ترین عمل های کاشت مو را با استفاده از روش های نوین با قیمت های مناسب انجام می دهند.

بیشتر بخوانید :بهترین روش کاشت مو

خدمات کلینیک مریم قربانی: کاشت تخصصی مو و ابرو

کلینیک مریم قربانی ،کاشت مو با حداکثر تراکم و خط رویش کاملا طبیعی در این کلینیک با کادری مجرب و نظارت پزشکان متخصص و کادر درمان علوم پزشکی تزریق پی ارپی و مزوتراپی برای موهای کاشته شده و برای موهای طبیعی افراد جهت تقویت موها و تغذیه موهای شما عزیزان.

کلینیک مریم قربانی معروف‌ترین و بهترین کلینیک فعال در زمینه کاشت مو و ابرو است که تاکنون همه مراجعه کنندگان از آن راضی بوده و موهای خود را به دستان معجزه‌گر پزشک مجموعه مریم قربانی سپرده‌اند. مدت زمان ماندگاری مزونیدلینگ مو طولانی مدت بوده و نتایج آن دائمی است که اعتماد به نفس شما را بالا برده و دیگر شاهد ریزش مو و کم پشت شدن آن‌ها نخواهید بود.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان به شما هستند 8921 809 0938

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *